lørdag 19. mars 2011

Han

Han skal være en jeg ser opp til, en jeg respekterer.
Han skal respektere meg som sin likemann.
Han skal ha levd et liv på egenhånd,samlet visdom,uten å tro at han er utlært.
Han skal ikke frykte det usanne, og det ekte.Han bør vise sine følerser, sin sårbarhet ovenfor meg.
Han skal være voksen og trygg.
Han må like å være seg selv.
Han skal ikke betrakte det som et nederlag, at jeg av og til er sterkere en han.
Han må innrømme at han trenger meg.Han skal ikke se på kjærligheten som innskrenkende frihet,byrde,eller som tvang.
Han skal med sine øyne la bitterheten fare.Han må ikke være trassen og vrang,men elsklig,god og varm.
Han må tåle å bli krittisert, uten å ty til voll.Han må like å ta imot komplimang, uten at det går til hodet på han.
Sist men ikke minst,må han være åpen og ærlig, først da vil jeg være deg trofast og kjærlig

Ingen kommentarer: